Logo

Zapraszamy już 22 września 2016 roku
Stadion Legii Warszawa im. Józefa Piłsudskiego
Rozpoczęcie godz. 09:30

Godz. 9.00-10.00
Rejestracja uczestników

Godz. 10.00-10.30
I. Uroczyste otwarcie konferencji

  • Dariusz Mioduski, ECA
  • Witold Bańka, MSiT
  • Zbigniew Boniek, PZPN
  • Michele Centenaro, ECA
  • Dariusz Marzec, ESA
  • Prowadzący konferencję: Dariusz Szpakowski, TVP

    Godz. 10.30-11.45
    II. Pierwsza połowa – Strategia

    Rozgrzewka: „Rynek piłkarski w Europie i w Polsce – uwarunkowania, trendy, perspektywy rozwoju” – Martijn van Rensch, Deloitte (15 min)

  • Marcin Diakonowicz, Deloitte Polska
  • Jesper Joergensen, Deloitte Dania
  • Najlepsze organizacje, instytucje, państwa czy firmy wiedzą, że bez dobrej strategii i jej wdrożenia nie wykorzysta się maksimum potencjału. Jak nie nadużywając tego słowa stworzyć skuteczne narzędzie dla polskiego futbolu, łączące różne środowiska?

  • Witold Bańka, MSiT
  • Michele Centenaro, ECA
  • Marcin Diakonowicz, Deloitte Polska
  • Dariusz Marzec, ESA
  • Dariusz Mioduski, ECA
  • Moderator: Rafał Patyra, TVP

    Godz. 11.45-13.00
    III. Druga połowa – Jakościowy futbol

    Rozgrzewka: „Club Management Guide – od strategii do działania w małych, średnich i największych klubach europejskich. Lekcje dla Polski?” – Olivier Jarosz, ECA (15 min)

    W naszej branży liczy się przede wszystkim piłkarska jakość. Jakość indywidualnych piłkarzy, drużyn, całego widowiska. Dzięki temu dużo łatwiej o sukces komercyjny, promocyjny i każdy inny. Jak sprawić, żeby szczególnie na poziomie klubowym tworzyć i rozwijać tę jakość w sposób systematyczny i konsekwentny? Jak sprawić, żebyśmy zarówno na poziomie reprezentacji, jak i rankingu klubowego byli na stałe w TOP 10 w Europie, a nasi zawodnicy co roku byli uczestnikami wielomilionowych transferów, w szczególności z korzyścią dla polskich klubów?

  • Jacek Bednarz, ESA
  • Mateusz Drożdż, Zagłębie Lubin
  • Olivier Jarosz, ECA
  • Richard Grootscholten, Feyenoord Rotterdam
  • Piotr Rutkowski, Lech Poznań
  • Hugo Schoukens, Double Pass
  • Michał Żewłakow, Legia Warszawa
  • Moderator: Konstantin Kornakov

    Godz. 13.00-14.00
    Przerwa lunchowa

    Godz. 14.00-15.15
    IV. Dogrywka – Innowacje

    Rozgrzewka: „Virtual Reality w futbolu – po raz pierwszy w Polsce!” – Sander Schouten, Mark Snijders, Beyond Sports (15 min)

    Nikogo już nie trzeba przekonywać, że technologia i innowacje w futbolu będą coraz bardziej kluczowe dla odnoszenia sukcesów – zarówno tych na boisku, jak i w relacjach z kibicami czy sponsorami. Jak tworzyć warunki do innowacyjności w polskich klubach? Z jakich narzędzi już teraz mogą korzystać nie tylko zawodnicy, lecz także zarządzający w piłkarskim biznesie? Co oznacza B+R dla piłki nożnej i jakie tworzy szanse?

  • Kamil Adamczyk, Inteliclinic
  • Arno Hermans, Sport eXperience
  • Jesper Jorgensen, Deloitte Dania
  • Sander Schouten, Beyond Sports
  • Michał Szaniawski, Agencja Rozwoju Przemysłu
  • Ziemowit Ryś, Ekspert ds. innowacji w sporcie
  • Tomasz Zahorski, Legia Warszawa
  • Moderator: Grzegorz Nawacki, Puls Biznesu

    Godz. 15.15-16.30
    V. Rzuty karne – Pieniądze

    Rozgrzewka: „Soccernomics a sprawa polska” – Ben Lyttleton, Soccernomics (15 min)

    Futbol na zawsze pozostanie romantyczną grą, ale nie ma też złudzeń co do tego, że aby mieć dziś w nim mocną pozycję potrzebne są pieniądze. Co zrobić, aby w polskiej piłce było więcej pieniędzy? Jak potroić budżety polskich klubów w ciągu 3-5 lat? Jakie wskaźniki są kluczowe dla wartości praw medialnych i sponsoringowych? Czego oczekują kibice dziś, a czego będą oczekiwać jutro?

  • Marcin Animucki, ESA
  • Bartosz Ciołkowski, Mastercard
  • Ben Lyttleton, Soccernomics
  • Jacek Kurski, TVP
  • Martijn Van Rensch, Deloitte Holandia
  • Manuel Rougeron, NC+
  • Maciej Sawicki, PZPN
  • Moderator: Grzegorz Nawacki, Puls Biznesu

    Godz. 16.30-17.00
    VI. Finał – Działania i cele do edycji 2017 ze specjalnym udziałem „Medialnej Loży Szyderców”